DÚ na středu 30. 9.
29.09.2015 13:24
Český jazyk
- uč. 16/8 (do sešitu ČJ 2)
- Zítra si napíšeme diktát. Najdete ho v uč. 15/5
Prvouka (úkol ja na čtvrtek )
- PS 15/5
- Děti dostaly nakopírovaný zápis do sešitu. Prosím, aby list doplnily podle zadání, obstřihly ho a nalepily do sešitu.
- Ve čtvrtek si napíšeme test. Prosím, aby si děti zopakovaly:
- pravidla silničního provozu, která musí dodržovat chodci (uč. 8, PS 15/6)
- 10 dopravních značek - umět je správně vybarvit a pojmenovat (uč. 8, nakopírovaný zápis)
- rozlišit semafor pro chodce a pro řidiče, umět správně oba semafory vybarvit a vysvětlit, jaké pokyny nám jednotlivé barvy dávají (uč. 8, nakopírovaný zápis
____________________________________________________________________________________________________________________
Český jazyk
- opakování - psaní ú/ů
- poslech - děti poslouchaly různá slova obsahující ú/ů - rukama ukazovaly, co by do slova doplnily (ú - zvednutá ruka, ů - uděláme z rukou kroužek)
- uč. 16/8 - nejdříve jsme si ukázali, kde je první část textu a kde jsou poslední dva větné celky - potom jsme do celého textu doplnili ú/ů na tabuli - nakonec děti zavřely učebnice a říkaly, co si z textu zapamatovaly
- uč. 17/9 - děti diktovaly, já jsem zapisovala na tabuli - nakonec jsem se zeptala, které z těchto činností dělají i lidé
- uč. 17/10 - vše jsme dělali ústně nebo na tabuli
Matematika
- test na násobení a dělení čísly 6-10 (žáci mohli používat Tabulku N)
- Dnes jsme začali nové matematické prostředí - ALGEBROGRAMY. Začali jsme jednoduchým algebrogramem A + A = 10 Ŕekla jsem dětem, že jsem zašifrovala číslice písmeny a aby algebrogram vyřešily, musí najít číslice, které se za písmeny skrývají. Pravidlem je, že za stejnými písmeny se vždy skrývají stejné číslice (řešení 5 + 5 = 10). Pokračovali jsme dalšími jednoduchými algebrogramy
- AA + A = 60 (řešení: 55 + 5 = 60)
- Ž + Ž = 14 (řešení: 7 + 7 = 14)
- A + B = 3 (4 řešení: 2 + 1 = 3, 1 + 2 = 3, 0 + 3 = 3, 3 + 0 = 3)
- AB + A = 15 (řešení: 14 + 1 = 15)
- Když děti pochopily princip řešení, rozdala jsem jim na papíru dalších 9 algebrogramů, které si nalepily do M 2 a řešili je tužkou ve skupinkách. (Chybějícím dětem jsem poslala po spolužácích.)
Prvouka
- opakování - pravidla silničního provozu
- dopravní značky - procvičování pomocí karet s dopravními značkami - nejdříve jsme si zopakovali význam deseti nejdůležitějších dopravních značek (uč. 8) a potom jsme je rozdili do pěti skupin podle barvy a tvaru - zopakovali jsme si názvy těchto skupin (výstražné, zákazové, příkazové, upravující přednost, informativní)
- semafory - povídali jsem si, kde všude se můžeme se semafory setkat, jaké typy semaforů existují (pro řidiče, pro chodce, pro řidiče tramvají, před železničním přejezdem...) - vysvětlili jsme si, co znamenají jednotlivé barvy na semaforu a jaké pokyny řidičům a chodcům dávají
- PS 15/6
Čtení a psaní
- přehrála jsem dětem poslech ZDE od čas 0:23 - měly za úkol pozorně poslouchat a co nejvíce si zapamatovat
- potom jsem jim na tabuli zobrazila básničku, kterou poslouchaly, s vynechanými slovy ZDE
- děti měly za úkol poradit se ve svých skupinkách, jaká slova do básničky patří - potom je chodili po skupinkách doplňovat k tabuli a za každé správně doplněné slovo získala skupina bod
- nakonec jsme si básničku všichni přečetli s doprovodem hry na tělo (na první slabiku každého verše - TLESK, na ostatní slabiky PLÁCNOUT RUKAMA DO STEHEN)
- pís. 7