DÚ na středu 25. 11.

24.11.2015 13:46

Český jazyk

  • PS 21/6
  • naučit se řadu vyjmenovaných slov po B (uč. 40)
 
Pracovní činnosti
  • 1 nafukovací balónek (pokud máte více velikostí, volte raději menší)
  • klubko barevné vlny (nestačí zbytky vlny, budeme potřebovat cca 10 m) - může být i jutový provázek
  • Většinu pomůcek ve škole mám, ale nevím, jestli toho bude dost pro celou třídu, proto budu ráda, když někdo něco přinese :-)
 
Poznámka
  • Děti dostaly list se sebehodnocením. Prosím, aby vyplnily 1. okénko (sebehodnocení za 1. čtvrtletí). 
  • Prosím, aby děti psaly konkrétně, co jim ve škole jde, co se jim nedaří a co udělají pro zlepšení (Nestačí napsat Jsem dobrý v matematice. Žák musí vědět, co konkrétně mu v matematice jde.)
  • Ať při psaní využijí všechny linky, které mají k dispozici.
____________________________________________________________________________________________________________
 
Pro chybějící
 
Český jazyk
  • procvičování řady vyjmenovaných slov po B - nejdříve jsem četli z učebnice, potom jsem říkala řadu a děti doplňovaly slova, která jsem vynechala, nakonec jsme řadu přeříkali zpaměti
  • uč. 40/oranžová šipka - je potřeba zaměřit se na význam jednotlivých slov ve větách a upozornit na rozdílný pravopis (v levém sloupci jsou slova příbuzná se slovem BÝT, v pravém sloupci jsou slova příbuzná se slovem BÍT)
  • uč. 41/poučka - četli jsme si vždy dvojice slov - vysvětlili jsme si rozdíl ve významu - nakonec děti vymýšlely dvojice vět, v nichž daná slova použily
  • uč. 41/10 - na tabuli jsme pod obrázky napsali, co je na obrázcích (DOBÍT, PŘIBÍT) - žáci vysvětlili, proč jsou obě slova s měkkým -í-
  • uč. 41/11 - slova, která nejsou příbuzná se slovem BÝT jsme zakroužkovali na tabuli a vysvětlili jsme si, jak jsme na to přišli
 
Matematika
  • kontrola DÚ - PS 17/4 - přišli jsme na to, že pouze první kresba jde nakreslit jedním tahem a to tak, že vždy začínáme a končíme v některém ze spodních bodů
  • uč. 22/2 - žáci řešili ve skupinách na mazací tabulku
  • PS 18/9 - žáci mohli použít tabulku N
 
Prvouka
  • opakování učiva o krajině v okolí domova + zápis do modrého sešitu (chybějící děti najdou zápis ZDE - za zápisem z minulé hodiny vynechat jeden řádek a pokračovat dál bez data) nebo si ho mohou opsat od spolužáka, který dnes přinese úkoly
  • nové učivo: Využití krajiny - prezentaci, kterou jsme si promítali najdete ZDE
 
Čtení a psaní
  • prezentace knihy Pohádka o staré tramvaji (Ota Hofman)
  • třídní kolo recitační soutěž (nestihla jsem si poslechnou všechny děti - zítra pokračujeme)