DÚ na středu 25. 11.
24.11.2015 13:46
Český jazyk
- PS 21/6
- naučit se řadu vyjmenovaných slov po B (uč. 40)
Pracovní činnosti
- 1 nafukovací balónek (pokud máte více velikostí, volte raději menší)
- klubko barevné vlny (nestačí zbytky vlny, budeme potřebovat cca 10 m) - může být i jutový provázek
- Většinu pomůcek ve škole mám, ale nevím, jestli toho bude dost pro celou třídu, proto budu ráda, když někdo něco přinese :-)
Poznámka
- Děti dostaly list se sebehodnocením. Prosím, aby vyplnily 1. okénko (sebehodnocení za 1. čtvrtletí).
- Prosím, aby děti psaly konkrétně, co jim ve škole jde, co se jim nedaří a co udělají pro zlepšení (Nestačí napsat Jsem dobrý v matematice. Žák musí vědět, co konkrétně mu v matematice jde.)
- Ať při psaní využijí všechny linky, které mají k dispozici.
____________________________________________________________________________________________________________
Pro chybějící
Český jazyk
- procvičování řady vyjmenovaných slov po B - nejdříve jsem četli z učebnice, potom jsem říkala řadu a děti doplňovaly slova, která jsem vynechala, nakonec jsme řadu přeříkali zpaměti
- uč. 40/oranžová šipka - je potřeba zaměřit se na význam jednotlivých slov ve větách a upozornit na rozdílný pravopis (v levém sloupci jsou slova příbuzná se slovem BÝT, v pravém sloupci jsou slova příbuzná se slovem BÍT)
- uč. 41/poučka - četli jsme si vždy dvojice slov - vysvětlili jsme si rozdíl ve významu - nakonec děti vymýšlely dvojice vět, v nichž daná slova použily
- uč. 41/10 - na tabuli jsme pod obrázky napsali, co je na obrázcích (DOBÍT, PŘIBÍT) - žáci vysvětlili, proč jsou obě slova s měkkým -í-
- uč. 41/11 - slova, která nejsou příbuzná se slovem BÝT jsme zakroužkovali na tabuli a vysvětlili jsme si, jak jsme na to přišli
Matematika
- kontrola DÚ - PS 17/4 - přišli jsme na to, že pouze první kresba jde nakreslit jedním tahem a to tak, že vždy začínáme a končíme v některém ze spodních bodů
- uč. 22/2 - žáci řešili ve skupinách na mazací tabulku
- PS 18/9 - žáci mohli použít tabulku N
Prvouka
- opakování učiva o krajině v okolí domova + zápis do modrého sešitu (chybějící děti najdou zápis ZDE - za zápisem z minulé hodiny vynechat jeden řádek a pokračovat dál bez data) nebo si ho mohou opsat od spolužáka, který dnes přinese úkoly
- nové učivo: Využití krajiny - prezentaci, kterou jsme si promítali najdete ZDE
Čtení a psaní
- prezentace knihy Pohádka o staré tramvaji (Ota Hofman)
- třídní kolo recitační soutěž (nestihla jsem si poslechnou všechny děti - zítra pokračujeme)