DÚ na středu 18. 5.

17.05.2016 12:27

Český jazyk

  • Děti dostaly opravený jazykový rozbor, který má zadání v uč. 124. Nedopadlo to příliš slavně. Spousta chyb plynula z toho, že si děti nepřečetly pozorně zadání a dělaly úplně něco jiného, než měly:( Prosím proto o procvičování mimo jiné i čtení zadání s porozuměním. Zítra si napíšeme něco podobného znovu - procvičovat můžete v uč. 128.
 
Matematika
  • PS 8/3
  • opět si přinést kružítko i pravítko - některé děti měly s kružítkem problém (zalomené tuhy, povolené šroubky - prosím dejte to doma do pořádku, ať se jim zítra rýsuje lépe. Děkuji.)
 
________________________________________________________________________________________________________________________________
 
Pro chybějící
 
Český jazyk
  • uč. 127/14 (samostatně na fólii)
  • uč. 128/přečíst úvodní textt Brambory - zkontrolovat porozumění několika otázkami, ptát se na méně známá slova (konzumní, radé, pozdní, ekologické, biopotraviny atd.)
  • PS 23/5 (děti dělaly samostatně - potom společná kontrola)
 
Matematika
  • uč. 77/1 (dělali jsme na tabuli, kde šlo s jednotlivými trojúhelníky posouvat)
  • uč. 72/1 - povídali jsme si o obrázku (Z čeho je složený? Kolik kružnic ho tvoří? Děti hledaly střed jednotlivých kružnic, vyznačili ho barevně a stejnou barvou obtáhly příslušnou kružnici - to vše pouze na tabuli.) - potom jsme si přečetli bublinu s radou od chlapce na fotografii a upozornila jsem děti, na co ještě si musí dávat pozor při rýsování kružnic - ukázali jsme si, jak se kružítko správně drží
  • PS 18/1 (děti měly za úkol narýsovat tři různé kružnice o libovolných poloměrech) - postup: nejdříve si vyznačím střed kružnice (bod S) - potom zapíchnu hrot kružítka do středu S a narýsuji kružnici - kružítko držíme nahoře na místě k tomu určeném
 
Prvouka
  • téma: Jak chráníme přírodu - děti pracovaly ve skupinách - měly dát dohromady co nejvíce bodů, jak ony samy mohou pomáhat přírodě (měly se přitom vyhnout záporným bodů - např. chybně: nebudu odhazovat odpadky na zem x správně: budu odhazovat odpadky do koše nebo budu čistit přírodu od odpadků) 
  • každá skupina svou práci prezentovala a každý bod jsme si vysvětlili případně ujasnili
 
Čtení a psaní
  • čít. 144/Rostliny, které nám pomáhají
  • čít. 145/Zelenia
  • čít. 149/Rostliny a živočichové 
  • všechny texty nám zároveň posloužili k zopakování učiva o rostlinách a živočiších
  • pís. 22/celá strana