DÚ na pondělí 25. 4.
22.04.2016 12:21
V pondělí proběhne focení ke Dni matek pro přihlášené děti.
Matematika (úkol je až na pátek 29. 4.)
- týdenní úkol č. 51-52
Prvouka (úkol je na středu 27. 4.)
- V úterý jsme byli na výukovém programu na Kamenném vrchu, kde jsme absolvovali program Opylovači aneb štěstí, že kolem nás bzučí. Program byl moc hezky připravený a většina dětí si ho užila se zájmem a nadšením. Našlo se ale i pár jedinců, kteří dost zlobili, nedávali pozor, neposlouchali pokyny a ostatním tak zážitek kazili.
- Výukový program má kromě zábavy dětem přinést také nové zážitky a informace. Proto by mě zajímalo, co konkrétně si děti z programu odnesly.
- Děti tedy zpracují do středy 27. 4. "plakát" o výukovém programu. Bude vypadat následovně:
- Děti budou potřebovat obyčejný copy papír formátu A4. Vpravo nahoře si ho podepíší jménem i příjmením a budou psát přes lenoch.
- V prvním řádku bude nadpis, který by měl být jasný, stručný a výstižný. Děti ho mohou barevně vyzdobit.
- Dále děti napíšou 1-2 úvodní věty, ve kterých zaznamenají, kde jsme byli, kdy jsme tam byli a proč jsme tam byli.
- Potom bude naslédovat věta: Na výukovém programu jsem se dověděl/a několik nových informací:
- A následně děti alespoň v pěti bodech (odrážkách) napíší, co všechno se na programu naučily nového. Informací zaznělo spousta. Pokud děti dávaly pozor, neměl by to pro ně být žádný problém. Kdo bude chtít, může toho napsat samozřejmě více.
- Text by měl vyjít zhruba na polovinu stránky.
- Zbytek strany děti využijí k nakreslení obrázku (pastelkami), na kterém zachytí, co je na programu zaujalo ze všeho nejvíce.
- Plakáty potom vyvěsíme na chodbě jako výstup z výukového programu ke Dni Země, proto by měly mít odpovídající úpravu.
_____________________________________________________________________________________________________________________
Pro chybějící
Český jazyk
- uč. 112/Přihláška na tábor - přečíst a položit dětem následující otázky (Kdo se v přihlášce přihlašuje na tábor? Kdo asi přihlášku vyplňoval? Proč hůlkovým písmem? Proč je v přihlášce potřeba položka ZDRAVOTNÍ STAV DÍTĚTE? K čemu je tam dobrá položka ZÁJMY DÍTĚTE? Které položky by bylo možné vynechat?
- povídali jsme si s dětmi, s jakými dalšími přihláškami se již setkaly
- uč. 113/poučka v prvním oranžovém rámečku - přečíst a vysvětlit
- uč. 113/13 formulář k vyplnění přihlášky jsem Patrikovi poslala po Míšovi Šupákovi
Matematika
- psali jsme pětiminutovku na indické násobení dvojciferných čísel
- uč. 57/5, 6, 8, 9, 12 - děti řešily ve skupinách
Prvouka
- nejdříve jsme si povídali o třídění a recyklaci odpadů - viz prezentace ZDE
- potom děti vyplnily pracovní list zaměřený na třídění odpadu - Patrikovi jsem ho poslala opět po Míšovi
Čtení a psaní
- přečetli jsme si kapitolu z Dětí z Bullerbynu - kap. Sáňkujeme