DÚ na čtvrtek 15. 10.
14.10.2015 13:28
Matematika
- PS 12/5 - TUŽKOU
Čtení, psaní
- pís. 10/dokončit celou stranu
_______________________________________________________________________________________________
Pro chybějící
Český jazyk
- opakování za rybičky: Co jsou to příbuzná slova? Co je to kořen slova? Vymysli tři příbuzná slova se slovem TOPENÍ.
- uč. 23/5 (dělali jsme na tabuli)
- uč. 24/6 (na fólii)
- uč. 24/poučka (vysvětlit poučku pomocí ilustrace s nábytkovou stěnou - nábytková stěna bývá většinou nějakým způsobem sestavená, tj. stejněj ako části slova ji můžeme za určitých podmínek rozebrat na části a složit s částmi jinými. Nejsnáze odebratelná je skříňka na kolečkách představující pro úplnost koncovku. (pozn. Uvedení koncovky zde slouží jen pro komplexní přehled o stavbě slova. Po žácích termín zatím požadovat nebudu, ani nebudeme poznávání koncovky zatím procvičovat)
- uč. 24/7 (na tabuli)
Matematika
- test na písemné sčítání
- uč. 13/3 (do sešitu M 2) - nejdříve jsme si narýsovali tyč o rozměrech 12 x 1 cm a potom jsme si ji rozdělili a vybarvili podle obrázku v učebnici, pod tyč si děti nalepily tabulku (ZDE), kterou jsme společně doplnili
- PS 11/11 (dělali jsme společně)
Čtení, psaní
- opakování učiva o básni za rybičky (Co je to báseň? Co je to verš? Co je to sloka? Jak jsou sloky v básni odděleny? Co je to rým?)
- čít. 23/Česká krajina - při čtení jsme se soustředili na správnou intonaci, hledali jsme hlavní myšlenku básně (nasadili jsme si na to sváteční uši a snažili jsme se básni naslouchat jinak)
- test - čít. 19/báseň Jiřičky (Kolik má báseň veršů? Kolik má báseň slok? Kdo je autorem básně? Najdi v básni dva rýmy. Báseň má formu rozhovoru, kdo s kým vede v básni rozhovor?)
- pís. 10/prvních 6 řádků