Co jsme dělali 4. 2.

04.02.2015 13:17
  • hra s kartičkami - každý žák dostal jednu kartičku s obrázkem nebo se slovem jídla či nápoje, děti měly za úkol najít se ve dvojici (obrázek + slovo) a říct si anglicky, jesli dané jídlo nebo nápoj mají nebo nemají rádi (např. I like bread./I don't like bread.) Nakonec jsme se sešli všichni na koberci a každý nahlas řekl svoji větu.
  • uč. 26 - děti sledovaly obrázek a já jsem jim vysvětlovala pravidla hry: Děti hrají ve dvojicích. Každý hráč bude buď Spike nebo Ruby. Hráči se střídají, házejí kostkou a pohybují svou figurkou po správném počtu políček na hracím poli. Když některý hráč přistane na políčku s jídlem, např. na slově youghurt, musí se podívat do klíče nahoře na stránce a říct buď I like youghurt (Ruby), nebo I don't like youghurt (Spike). Pokud to jídlo má jejich myška ráda, mohou házet znovu. Pokud ho ale ráda nemá, zůstávají stát na stejném poli a hraje protihráč, který pokračuje ve hře stajným způsobem dál. když hráč přistane napolíčku "Otto", musí se vrátit zpátky na start.
  • Aby děti hru lépe pochopily, pustila jsem jim rozhovor Spika a Ruby při hře (poslech 40 ZDE) a také jsme si nejdřív hru zahráli společně: já proti celé třídě :-)
  • Potom hrály děti hru ve dvojicích. Důležité je, aby co nejvíce při hře používaly angličtinu (počítání, I like.../I don't like... My turn. Your turn.)
  • PS s. 23 - úkol jsme si vysvětlili společně, řešení už ale děti prováděly samostatně